Marketing,  Podstawy,  Zarządzanie

Funkcja produktu w marketingu

Produkt w marketingu ma podstawowe znaczenie. Sukces na rynku odnoszą te firmy, które oferują produkt dobry, konkurencyjny i dopasowany do potrzeb odbiorców.


Produkt to dość szerokie pojęcie. Produktem może być zarówno rzecz materialna, jak i usługa. Może być to również znak firmowy (marka) lub idea. Produkty oferowane są potencjalnym odbiorcom, mają wzbudzić ich zainteresowanie oraz skłonić do zakupu tego właśnie produktu. Wielu konsumentów zwraca uwagę na takie rzeczy, jak opakowanie, wzornictwo oraz jakość.
Dla odbiorcy produkt jest kompleksowym zestawem wartości, które mają zaspokoić ich potrzeby. Przed dokonaniem zakupu konsumenci zastanawiają się, jakie korzyści da mu posiadanie danego produktu. Zwraca również uwagę na elementy, które towarzyszą produktowi. Są to warunki dostawy, warunki gwarancji itp.

Sukces wielu firm zależy nie tyle od samego produktu, co od tego, co zostaje do niego dołączone. Im bardziej „rozszerzony” jest dany produkt, tym większa szansa, że zyska on uznanie klientów i zyska mocną pozycję na rynku.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/advertisements-1195240