Firma,  Prasa,  Reklama

Ogłoszenie reklamowe w prasie – o czym warto pamiętać?

Prasa codzienna oraz czasopisma cieszą się w Polsce sporym zainteresowaniem. Nic więc dziwnego, że stały się one miejscami, w których reklama pojawia się bardzo często. I choć prasa to m. in. darmowe dodatki, kolorowe wkładki i plakaty, w dalszym ciągu najważniejsze miejsce zajmuje tu ogłoszenie reklamowe. O czym należy pamiętać w chwili, gdy korzysta się z takiej właśnie formy reklamy?


By reklama w prasie przyniosła odpowiednie rezultaty, należy spełnić kilka istotnych warunków.

Reklamodawca, który stawia na ogłoszenie prasowe, musi skupić się na jego projekcie. Ogromne znaczenie ma tu i nagłówek, i ilustracja. Ważnym elementem ogłoszenia prasowego jest też slogan oraz treść ogłoszenia. Elementami, które mają ogromny wpływ na skuteczność ogłoszenia prasowego są też: wybrana czcionka, styl oraz zastosowany w danej reklamie układ graficzny.

Dlaczego grafika ma tak wielkie znaczenie?
Bo to ona, podobnie jak nagłówek oraz slogan, ma przyciągać uwagę czytelnika i sprawić, by zwrócił on na dane ogłoszenie prasowe uwagę. Bez tego żadna reklama nie ma szans na sukces. A w prasie, w której pojawia się spora ilość ogłoszeń, walka o przyciągnięcie uwagi klienta jest dość trudnym zadaniem. Nic więc dziwnego, że reklamodawcy stawiający na ogłoszenie reklamowe, poświęcają sporo czasu nie tylko treści, ale i takim „dodatkom”, jak nagłówek czy ilustracja.

Foto: http://pl.freeimages.com/photo/press-1486696