Reklama,  Telewizja

Reklama telewizyjna – mocne i słabe strony

Dobrze dobrane media mogą sprawić, że nasza reklama dotrze do ogromnej rzeszy odbiorców i skutecznie zachęci ich do skorzystania z naszej oferty. Świetnie sprawdza się reklama w czasopismach, wielką popularnością cieszą się też akcje reklamowe prowadzone przy wsparciu stacji radiowych. Dla tych, którym marzy się jednak ogromny sukces, najlepszym sposobem na promocję swych usług będzie reklama telewizyjna.

To ona uznawana jest za najskuteczniejsza, to z nią związane są największe inwestycje. Warto jednak pamiętać, że taka reklama ma nie tylko wiele zalet, ale też sporo wad. O czym powinni pamiętać ci, dla których reklama telewizyjna ma stać się sposobem na skuteczną promocję?

Reklama telewizyjna to spory koszt. Wprawdzie przekaz reklamowy, który składa się z obrazów, dźwięków oraz tekstu ma ogromną siłę przyciągania, jednak wyprodukowanie takiego filmiku reklamowego wymaga sporego nakładu pracy. Płaci się również za czas antenowy. By reklama została wyświetlona w godzinach największej oglądalności, trzeba – niestety – sporo zapłacić. Jakie mogą być skutki takiej inwestycji? Reklama telewizyjna może dotrzeć do ogromnej ilości odbiorców.

Wynika to z faktu, iż telewizja ma masowy charakter, zatem prezentowana tu reklama trafi do wielu odbiorców. Niestety, masowość ta może się stać przyczyną pewnych utrudnień. Im szersze grono odbiorców, tym trudniej trafić do tych osób, które są docelowymi adresatami reklamy i potencjalnymi klientami reklamodawcy.

foto: http://pl.freeimages.com/photo/on-air-1185887